• Hva gjør dere for Medarbeiderne?

    Gir jobb

    Vi gir Medarbeiderne våre en trygg, ordinær arbeidsplass med vanlige arbeidsavtaler. De som ønsker det får hjelp til å søke jobb andre steder hvis de vil videre. Alle medarbeidere får lønn fra dag én. Vi tilbyr ikke avklaring, arbeidstrening, utprøving eller arbeidspraksis fordi vi tror det for mange er enklere, bedre og riktigere å bare få jobb.

    Vi har en del sosiale aktiviteter og liker å tro at vi tar godt vare på medarbeiderne våre.

  • Hva slags avfall henter vi?

    Det det har vært mat eller drikke i

    Vi henter pant, glass- og metallemballasje. Har det ikke vært mat i det er det ikke emballasje. Glass- og metallemballasje er ting som vinflasker, kaviartuber, hermetikk.

     

    Tekstiler som er rene og tørre

    Det gjør ingenting om tekstiler er ødelagt. Det som ikke kan selges i Fretex' butikker kan gjenvinnes

     

    Flasker og bokser med pant


    Metallemballasje inkluderer all emballasje av metall, for eksempel hermetikkbokser, aluminiumsformer, påleggstuber av metall og telysholdere.

     

    Glassemballasje er glassflasker uten pant, syltetøyglass og lignende. Skyll glassemballasje i kaldt vann slik at den er tom og la det tørke.

     

    Lyspærer, lysrør og batterier kan leveres hver for seg i knytt pose

     

    Småelektrisk avfall mindre enn brødristere

    barbermaskiner, hårfønere, mobiltelefoner, bærbare datamaskiner, lyspærer og lysrør, ledninger, småbatterier, juletrebelysning, strykehjern, vannkokere, stavmiksere kalkulatorer, fotoapparater, telefoner, brødristere, walkman, discman, MP3-spillere, røykvarslere, elektrisk verktøy, lommelykter og tilsvarende småelektrisk avfall som tar mindre plass enn en brødrister.

     

    Typiske ting som ikke bør leveres til oss er: porselen, steintøy, ildfaste former, krystallglass, speil, drikkeglass, stekepanner og pyntegjenstander, badekar, verktøy, hvitevarer, gressklippere, brannslukningsapparat, mikrobølgeovner, hageprodukter, stereoanlegg, støvsugere, hvitevarer, TVer, stasjonære datamaskiner, bilbatterier og farlig avfall; herunder kjemikalier, spraybokser, maling, beis, lakk, lim, olje og whitesprit.

  • Hva skjer med avfallet?

    Det gjenvinnes

    Avfall vi tar imot i Oslo håndteres av Franzefoss Gjennvinning AS.
    Avfall samlet inn i Lørenskog håndteres av ROAF.

     

    Glassemballasje
    Sendes til sortering og deretter videre til materialgjenvinning og brukes blant annet i isolasjon (Glava) (100%).

     

    Metallemballasje
    Sendes til smelteverk og stålverk som gjenvinner materialet (100%) til for eksempel motordeler, spiker og armeringsjern.

     

    El-avfall hentes av Elretur.

     

    Tekstiler leveres hos Fretex.

     

    Lyspærer, batterier og lysrør gjenvinnes av Franzefoss.

  • Hva koster det?

    199,- pr. måned eller 1999 pr. år.

    De fleste kundene betaler med kort på nett. Dersom man skulle glemme dette mottar man faktura for et halvt år om gangen.

    Har du kjøpt abonnement på dør koster det kun 179,- pr. måned.

  • Hva hvis jeg er på ferie?

    Vi kjører forbi uansett

    Vi besøker 50-70 husstander i løpet av en rutegjennomføring, og sannsynligvis kjører vi uansett forbi huset. Du trenger ikke si ifra om at du er bortreist eller ikke har satt ut avfall.

  • Hvordan stopper jeg abonnementet?

    Bare si ifra

    Du kan si ifra til oss på SMS, e-post, telefon eller når du treffer oss. Alle abonnementstyper løper til du stanser abonnementet og du bør gjøre det før fakturaen forfaller.

     

    Send oss e-post her eller ring på 481 13 293.

     

    Avtaleforholdet reguleres av angrefristloven og forbrukerkjøpsloven.

  • Når kommer dere?

    Sett ut avfallet før ruta begynner

    Du har henting på en fast dato hver måned. Sjekk henteplanen vår her.

     

    De fleste rutene begynner kl 18 på kvelden, men enkelte ruter går på dagtid og begynner kl 10. Dobbeltsjekk tekstmelding eller e-post fra oss hvis du er usikker.

     

    Vi sender alltid påminnelse om at vi kommer, kl 19 dagen før henting.

  • Men jeg bor i sameie/borettslag?

    Vi har en løsning!

    Vi henter for kr 199,- pr. adresse og 49,- pr. kjøkken/bohenhet. Dette forutsetter et felles hentepunkt og felles fakturakontakt.

     

    Eksempelvis vil et borettslag med 100 husstander og to hentepunkt betale kr 50,- pr. kjøkken. Et sameie med 10 kjøkken betaler kr 59,- pr. mnd pr. kjøkken. Fire naboer som har felles hentepunkt og faktura betaler 74,- hver pr. mnd.

     

    Ved første henting kan vi sette ut avfallsdunker som er store nok til det dere har samlet opp i løpet av den første måneden. De koster fra kr 849,- for 120 liter og settes ut gratis ved første henting (bilde til venstre).

All Posts
×